Italiano

Museo dai Geis e Riscjei

Nei locali restaurati ed ampliati della ex Latteria Sociale Turnaria di Cornino Centro, in via Muris, 

ora Casa della Manualità Rurale "Geis e Riscjei" sono esposti rastrelli e cesti, attrezzi e gerle, documenti, 

testimonianze, oggettistica relativi alla manualità rurale, in particolare a due tra le attività più diffuse

fino a pochi decenni fa nella zona: costruire appunto rastrelli e lavorare il vimine, fabbricare gerle e cesteria varia.

Grazie alla disponibilità di alcuni abitanti, taluni dei quali ancora oggi, per passione, attivi cultori di questi mestieri, sono state realizzate le fasi di fabbricazione di un cesto in vimine e del rastrello.Sono esposte anche altre tipologie di oggetti, sempre relative al vivere domestico e contadino di un passato che sembra lontano lontano...

Nella Casa della Manualità Rurale è possibile tornare indietro nel tempo, apprendere storie di donne e di uomini, conoscere le loro fatiche per affrontare la quotidianità, ma anche sentimenti e ricordi, cui alcuno oggetti in particolare sono legati.

Si conoscerà anche l'evoluzione dell'impresa artigiana dei rastrelli

Par Furlan

Tai locai restaurats e ingrandis de ex Latarie Social Turnarie di Curnin Centro, in vie Muris, in te Cjase de Manualitat Rural "Geis e Riscjei" a son in mostre riscjei, zeis, imprescj, cos, documets, testemoneancis, robe che e rivuarde la manualitat rural, in particular dos tra lis ativitats plui difondudis fin a cualchi desene di agns indaur te zone: fabrica apont riscjei e lavora il venc, fa cossis e zeis di ogni gjenar.

Grazie ae disponibilitat di cualchidun dal luc, cualchidun che ancjemò in di di vue al è un passionat cultor di chei mistirs, a son stats realizats i moments de fabricazion di un zei di venc e dal riscjel.

A son in mostre ancje altris gjenars di imprescj, simpri relatifs al vivi cjasalin e contadin di un rimp che al somee lontan, lontan....

Te Cjase de Manualitat Rural al è pussibil torna indaur tal timp, cognossi storiis di feminis e di oms, vigni a save lis lor fadiis par fronta le vite di ogni di, ma ancje sintiments e ricuarts che cualchi iprest in particular al puarte ae memorie.

Si vara ancje la pussibilitat di cognossi l'evoluzion de imprese artesane dai riscjei